lördag 26 juni 2010

Vägen till Moussori



Slående utsikt på väg till Moussori från Rajpur.
Templet tillhör och ligger mellan de båda tibetanska skolorna i Moussorie.
Pemba blickar ut över utsikten utanför templet som tillhör de båda tibetanska skolorna i Moussorie.


Min lediga söndag var något seg, men flöt förbi genom att jag börjat läsa väldigt mycket under min tid här.
Telefonen ringde, Yangzum i andra änden.

- Do you want to go to Moussori to watch some fotboll?!, sa hon rakt på sak.

Ptja, varför inte tänkte jag och tackade ja.


- Good, then my brother will come to pick you up beacuse he is playing, And, don´t forget your raincoat!, svarade hon uppmanande.

Pemba, Yangzums bror (som egentligen är hennes kusin) kom och hämtade mig på sin motorcykel och vi slingrade oss uppför branta vägar fyllda av bilar, motorcyklar, gående människor, hundar, apor, kossor, cyklar, bussar och lastbilar.


Moussorie är en turistort uppe i bergen och det var tur att vi hade en motorcykel istället för bil då bilköerna slingrade sig långa större delen av sträckan som vi kunde glida förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar