onsdag 25 augusti 2010

Mera kulturshow!

Hej,

Igår tog jag ledigt och spenderade dagen med Jonas, en gammal IM-volontär som kommit tillbaka under sin semester efter två år. Jonas jobbade på en skola i den tibetanska bosättningen i Deykiling och vi åkte dit för att se på ett program med dans, teater och sång under hällregn. Vi besökte också en av hans gamla arbetskamrater.


Lite bilder från programmet (collage är mer "Indienvänligt" då fler bilder kan visas utan att internet hinner lägga av..).

Vi åkte ner till Dheradun och när vi tog bussen tillbaka kom ösregnet tillbaka, och vi började traska backarna upp till Shanti Niwas och blev genomblöta -trots regnställ. Vi stannade på halva vägen hos min "jobbarkompis" och vän Yangzom och drack lite te som skrattade åt de galna blöta svenskarna som mer liknade dränkta katter.


Inne i värmen efter regnduschen.

Roar många här och även hemma hos Yangzom med att försöka mig på att lära mig ett par strofer på tibetanska och hindi, tyvärr är minnet inte det bästa och meningen som mest etsat sig fast är en mening på hindi som betyder "Nej, det är alldeles för dyrt, ge mig den gratis, inte en utan två!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar