måndag 26 juli 2010

Förberedelser för kommande resor


Id-foton blir sällan lyckade, är nog inte ensam om den åsikten, så bjuder på dem.

Eftersom jag ska till Tibetanska bosättningar i södra Indien så måste jag söka tillstånd. Vanligtvis brukar korta visiter i bosättningar från utlänningar gå bra utan något tillstånd men eftersom jag kommer vara där ungefär samtidigt som H.H. Dalai Lama så har jag förberetts på att kontrollerna kan vara desto hårdare. Ser fram emot att ta del av projekten där och se delar av södra Indien då jag aldrig varit där.

I september, direkt efter min resa i södra Indien, kommer jag åka till Nepal för att besöka producentgrupper och samtidigt passa på att besöka min vän Suman i Katmandu.


Jag fotad av Yangzom i fotostudion.

Till min ansökan till bosättningarna och till visumet till Nepal behövde jag ta passfoton. Jag och Yangzom tågade iväg till en fotoaffär i Dheradun för att få detta avklarat, döm av min förvåning när jag inte fick gå in i en fotoautomat som jag väntade mig utan fotona togs i en liten fotostudio där det riggades lampor för fullt. Yangzom fotade vartannat foto som togs med min kamera och fotografen vände sig om förvånat ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar