torsdag 22 juli 2010

Kontraster i vardagen

Mina senaste två veckor har min dygnsrytm varit att jag lagt mig runt 22.00-23 (vilket nästintill aldrig händer i Sverige) och vaknat vid 4-5 tiden på morgonen. Detta är inte en helt frivillig dygsnrytm utan har styrts av något helt annat.

På morgonen vaknar jag av något som låtit som galopperande hjord hästar på mitt tak. Sedan kommer gårdens två hundar springande utanför mitt fönster, ivrigt skällande och exalterade. Därefter kommer nattvakten och ofta Kalsang Lhadon som jobbar och bor på Shanti Niwas och skriker. Sen kastas det sten på taket som smattrar, detta efterföljs av att den galopperande hjorden styr sin kos i motsatt riktning.

Hjorden består inte av hästar utan av.....


Igår togs mangosarna ned från de flertalet mangoträden på Shanti Niwas vilket gjorde att min morgonprocedur inte upprepades. Jag har dock inte stört mig på det här utan mest sett det roliga i det hela, men ser ändå fram emot att inatt få en hel natts sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar